موسسه حقوقي عدل آفرينان آرمان موسسه حقوقي عدل آفرينان آرمان .

موسسه حقوقي عدل آفرينان آرمان

طلاق توافقي چيست؟

طلاق توافقي چيست؟

وكيل طلاق | وكيل خانواده | وكيل پايه يك دادگستري | سوالات حقوقي

طلاق توافقي نوعي طلاق است كه در آن زوج و زوجه بنا به هر دليلي به اين نتيجه مي رسند كه امكان ادامه زندگي مشترك ديگر برايشان مقدور نيست و تصميم به جدايي و شروع مراحل طلاق توافقي مي گيرند و به همين منظور در ارتباط با كليه مسائل مربوط به زندگي مشترك، تعهدات، ديون و تكاليف آن با يكديگر به تفاهم و توافق مي رسند. در واقع شرايط طلاق توافقي همان گونه كه از نام آن پيداست به طور كامل بستگي به توافقات زوجين دارد كه مهمترين آن‌ها عبارتند از:

  • حضانت فرزند يا فرزندان مشترك

  • نفقه زوجه و فرزندان، جهيزيه

  • اجرت المثل دوران زوجيت (در صورت وجود)

  • همچنين شايد از همه چالش بر انگيزتر، در مورد مهريه

 همانگونه كه قانون ازدواج را محترم شمرده و براي نظم بخشيدن به آن قواعدي را وضع كرده است، طلاق را نيز يك راه حل براي اختلافات و مشكلات جدي در نظر گرفته است. علاوه بر اينكه طلاق عملي مذموم است، اما ممكن است در مواردي طرفين با يكديگر سازش نداشته باشند و چاره اي جز جدايي طرفين باقي نماند. به همين دليل، در قانون  روش هاي مختلفي براي طلاق پيش بيني شده است كه بر اساس آن مي توان طلاق را به طلاق از طرف مرد ، طلاق از طرف زن و طلاق توافقي تقسيم بندي كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۵:۴۱ توسط:adl موضوع:

سوالات حقوقي خانواده

سوالات حقوقي خانواده | موسسه حقوقي عدل آفرينان

وكيل خانواده | وكيل طلاق | سوالات طلاق | سوالات خانواده

بر اساس قانون ميزان نفقه زن و فرزند به چه ميزان است؟

بر اساس قانون هيچ سقفي براي نفقه تعيين نشده است و معمولا با تشخيص دادگاه و بر اساس نيازهاي اوليه زندگي مقدار آن مشخص مي گردد.از لحاظ قانوني نيز براي پرداخت نكردن نفقه ( ترك نفقه ) زندان وجود دارد. در تعيين ميزان نفقه نيازهاي زندگي زن مورد نظر قانونگذار مي باشد اما ميزان نفقه فرزند به اندازه حاجت و بر اساس استطاعت پدر تعيين مي گردد.

 

اگر مرد در موقع تعيين مقدار مهريه نتواند به طور كامل آن را پرداخت كند، آيا مي تواند هر زمان كه در توانش بود به صورت مطالبه پرداخت كند؟

تنها در صورتي امكان پذير است كه در زمان عقد شروطي مبني بر اينكه مرد هر زمان كه در توانش بود مهريه را پرداخت كند، معين شده باشد. با اين شرط مرد مي تواند هر زمان كه در توانش بود آن را بپردازد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۶:۱۹ توسط:adl موضوع:

موسسه حقوقي عدل آفرينان آرمان در تهران

موسسه حقوقي عدل آفرينان آرمان در تهران

 سوالات حقوقي | سوالات حقوقي طلاق | سوالات حقوقي خانواده

 گروه وكلاي عدل آفرينان آرمان واقع در تهران با سالها سابقه در امر وكالت متشكل از وكلايي با تجربه و متخصص اماده ارائه خدمات به مشتريان عزيز مي باشد.

اگر براي كارهاي حقوقي خود دچار مشكل شده ايد و نياز به يك مشاوره براي كارهاي حقوقي خود داريد مي توانيد با مشاورين ما در عدل آفرينان آرمان در تماس باشيد.  

وكلاي متخصص ما ( وكيل طلاق، وكيل املاك، وكيل مواد مخدر، وكيل خانواده، وكيل جنايي، وكيل قتل و.... ) آماده وكالت و پاسخگويي به تمام سوالات حقوقي در تمام زمينه هاي ( سوالات حقوقي طلاق، سوالات حقوقي مواد مخدر، سوالات حقوقي قتل، سوالات حقوقي سرمايه گذاران و.... ) مي باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۸:۰۶ توسط:adl موضوع:

سوالات حقوقي طلاق

سوالات حقوقي طلاق | سوالات حقوقي خانواده

وكيل طلاق | وكيل خانواده | وكيل حقوقي

 

 

 اگر زن و شوهر طلاق توافقي بگيرند و مرد حق حضانت  فرزندان را به زن واگذار كند آيا  مرد بعد از مدتي مي تواند  تقاضاي سلب حضانت فرزندان را از زن بنمايد؟

داد كه در صورتي كه زوجين توافق نمايند كه حضانت فرزندان مشترك را به زوجه محول نموده و بر همين اساس اقدام به طلاق نمايند، هرگاه زوج بر خلاف توافق خود، تقاضاي سلب حضانت فرزندان را از مادر بنمايد، اگر علت حادث و جديدي براي سلب حضانت از زوجه عنوان نكرده باشد، با توجه به تعيين تكليف اين قضيه با توافق زوجين و لازم‌الوفا بودن توافق مزبور بر اساس ماده ۱۰ قانون مدني، موضوع خواسته زوج محكوم به رد است. وكيل طلاق

 

 

وكيل طلاق | وكيل خانواده | وكيل حقوقي

 در چه صورت حق طلاق با زن است؟
در صورتي كه زن يكي از شروط مندرج در عقد را داشته باشد مي تواند تمامي حقوق خود را مطالبه كند. يعني مي تواند مهريه و نفقه و اجرت المثل را به طور كامل در خواست كند و در صورتي كه وكيل داشته باشد ديگر نيازي به حضور زن در هيچ يك از مراحل نخواهد بود.
به طور مختصر شروط مندرج در عقد شامل موارد زير است:

چنانچه مرد به مدت شش ماه نفقه زن را پرداخت نكند.

چنانچه زن بتواند سوء رفتار مرد را اثبات كند.

چنانچه مرد بيماري خطرناكي كه قابل درمان نباشد داشته باشد.

چنانچه مرد ديوانه باشد و امكان فسخ وجود نداشته باشد.

محكوم شدن مرد به مجازات 5 سال حبس و يا بيشتر.

اعتياد به مواد مخدر و يا مشروبات الكلي كه به زندگي آسيب وارد شود.

غيبت و ترك زندگي از طرف مرد به مدت شش ماه پشت هم.

ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر خود.

 

 

سوالات حقوقي 

وكيل در تهران

وكيل تهران

سوالات حقوقي خانواده

وكيل ملكي

وكيل املاك

وكيل مواد مخدر

مشاوره حقوقي

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۱۳:۴۸ توسط:adl موضوع:

سوالات حقوقي املاك

 وكيل در تهران | وكيل تهران | بهترين وكيل تهران

وكيل املاك | وكيل ملكي | وكيل زمين

 

 

موسسه حقوقي عدل آفرينان آرمان متشكل از گروهي از وكلاي برجسته و متخصص در تمام امور حقوقي اعم از ( وكيل طلاق، وكيل خانواده، وكيل مواد مخدر، وكيل ملكي، وكيل سرمايه گذاري و... ) مي باشد. وكلاي برجسته عدل آفرينان آرمان آماده قبول وكالت در تمام امور حقوقي و پاسخگويي به سوالات حقوقي در تمام زمينه هاي ( سوالات حقوقي خانواده، سوالات حقوقي طلاق، سوالات حقوقي مواد مخدر، سوالات حقوقي جنايي و... ) مي باشند.

 

 سوالات حقوقي املاك | سوالات حقوقي

فسخ قرارداد به چه معنا است؟ 

واژه‌ي فسخ در لغت به معني زايل گردانيدن و تباه كردن است. اما آنچه ما در اصطلاح به آن فسخ مي‌گوييم به معني انحلال ارادي يك قرارداد است. اين انحلال ارادي مي‌تواند توسط يكي از طرفين معامله، هر دو طرف يا حتي نفر سوم يا شخص ثالث صورت بگيرد كه در تمام موارد براي فسخ قرارداد شرايط و ضوابط خاصي وجود دارد.

نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه در تمامي قراردادهاي ملكي اعم از خريد يا اجاره اين موضوع يكي از بندهاي قرارداد است كه در آن به هر دو طرف اجازه داده مي‌شود طي مدت‌زمان مشخصي و با رعايت قوانين و ارائه‌ي دلايل موجه در صورت تمايل، قرارداد امضا شده را با رعايت قوانين مربوط به آن فسخ كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۱:۱۹ توسط:adl موضوع:

سوالات حقوقي خانواده

 

 سوالات حقوقي خانواده | سوالات حقوقي طلاق

 وكيل خانواده | وكيل طلاق | بهترين وكيل تهران

 

آيا طلاق به دليل بيماري رواني همسر امكان پذير است؟

در كل حق طلاق با خواسته و اراده مرد است و نيازي به دليل موجه نيست و در صورت اثبات بيماري حق و حقوق او از بين نمي رود. اما اگر زوجه به بيماري صعب العلاج يا بيماري رواني دچار باشد و درخواست طلاق به دليل بيماري رواني همسر باشد، با پرداخت حق و حقوق مالي و شرايطي كه در قانون مقرر شده است مي تواند زوجه را از طريق دادگاه طلاق دهد. وكيل طلاق

 

 تفاوت رابطه نامشروع با زنا

 رابطه نامشروع به اعمال منافي اخلاق و عفت از قبيل مضاجعه بين زن و مردي كه ازدواج نكرده اند، گفته مي شود اما در جرم زنا بين زن و مرد كه علقه ازدواج بين آنها نباشد، عمل دخول در قُبُل بايد صورت گيرد و مجازات رابطه نامشروع 99 ضربه شلاق است و در حاليكه مجازات زنا در مواردي اعدام و گاهي سنگسار و بعضي مواقع نيز 100 ضربه شلاق مي باشد.

 

 آيا امكان دارد بعد از عقد مهريه را افزايش داد؟

در قوانين آمده است كه افزايش ثانوي مهريه قابل استناد نيست اين به اين معني است كه بعد از وقوع عقد و ثبت مهريه اگر طرفين تصميم به افزايش مهريه بگيرند و حتي اقرار نامه‌اي تنظيم و توضيحاتي را اضافه كنند، شرايط جديد نمي‌تواند به عنوان مهريه اصلي تلقي شود در واقع افزايش بعدي يك تعهد است كه عنوان و امتيازات مهريه را ندارد.

 

 

 

 

وكيل تهران

وكيل در تهران

بهترين وكيل تهران

وكيل طلاق

وكيل خانواده

وكيل ملكي

بهترين وكيل طلاق

وكيل دعاوي خانواده

وكيل دعاوي طلاق

وكيل املاك

وكيل بانكي

سوالات حقوقي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۴۸:۰۹ توسط:adl موضوع: